Artikelen

MLB luidt het einde van betaaltelevisie in

Van de vier grote Amerikaanse sporten gaat de geschiedenis van het honkbal het verst terug. Al in 1869 werd het eerste professionele honkbalteam opgericht en in 1876 ontstond de eerste profleague. Sinds die tijd is Major League Baseball op diverse fronten wegbereider geweest voor de andere sportleagues. De afgelopen decennia was Major League Baseball vooral op het gebied van technologische toepassingen en nieuwe media zeer innovatief.

Het laatste sportmarketingnieuws: Feyenoord gaat verder met ontwikkeling nieuw stadion

In de week waarin de Nationale Sportweek en bijbehorende Sportactie van start ging, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het geluid van de stadions

Heerlijk. De Eredivisie is weer begonnen. Het is even wennen, maar wat was ik blij weer naar wat Nederlands voetbal, met publiek, te kunnen kijken. In diverse stadions kan het publiek weer live genieten van de verrichtingen van hun club, zei het nog in aangepaste COVID-19 vorm. En daar hoort muziek natuurlijk ook bij.

KNVB geeft geen akkoord voor erotiekgigant als nieuwe hoofdsponsor FC Emmen

FC Emmen moet waarschijnlijk toch weer op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. De KNVB heeft een samenwerking tussen de Eredivisieclub en de erotische webshop EasyToys namelijk verboden. Volgens de voetbalbond is het partnership met EasyToys in strijd 'met de goede zeden, de goede smaak of het fatsoen'.

Nieuwe propositie Tour de France moet zorgen voor meer lokale sponsors

Om per land commercieel attractiever en interessanter te worden voor bedrijven, creëert de Amaury Sport Organisation (ASO) voor de Tour de France nieuwe mogelijkheden voor lokale sponsors. Bedrijven kunnen nu sponsor worden van de Tour met een rechtenpakket alleen voor hun eigen land en zich op die manier lokaal associëren met de rittenkoers.

Apple richt zich ook op fitness met eigen streamingdienst

Apple komt met een nieuwe dienst voor sporters. Apple Fitness+ is een streamingdienst die fitnesslessen en instructievideo’s aanbiedt. Het techbedrijf gaat met de dienst de concurrentie aan met onder meer Fitbit en Peloton.

KNLTB wil groei padel doorzetten met nieuw platform Padelboeker

Padel is een van de snelstgroeiende sporten ter wereld en ook in Nederland schieten de nieuwe padelbanen als paddenstoelen uit de grond. Met een zoek- en boekingsplatform, een nieuwe positionering en de fusie met de Nederlandse padelbond NPB bereidt de KNLTB zich voor op de toekomst. “Waarom zou er geen mobiele padelbaan op Lowlands kunnen staan?"

Neymar verlaat Nike voor Puma

Neymar heeft een meerjarig contract getekend met Puma. De Braziliaanse voetballer beëindigde twee weken geleden zijn jarenlange samenwerking met Nike. De 28-jarige Neymar gaat naar verluidt tien miljoen euro per jaar verdienen bij Puma.

FC Groningen wil naar top-5 door meer uit achterland te halen

Bij FC Groningen waait sinds anderhalf jaar een frisse wind. Met Wouter Gudde kwam er na ruim twee decennia een nieuwe algemeen directeur en deze zomer werd Arjen Robben verleid tot een terugkeer bij de ‘Trots van het Noorden’. De komst van de 96-voudig international heeft de club op commercieel vlak al veel opgeleverd. Het moet de opmaat zijn naar een periode waarin de sponsorgelden weer omhooggaan, meer mensen worden gebonden aan de club en een plek in de top-5 van de Eredivisie wordt afgedwongen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Lynx & Co nieuwe mede-hoofdsponsor KNSB

In de week waarin de NFL werd hervat en de tv-netwerken 5 miljard dollar aan inkomsten uit advertenties tegemoet kunnen zien, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Start Eredivisie: Vitesse speelt in ‘bedankt-shirt’, Feyenoord brengt voetbal en muziek samen

Vitesse speelt zondag de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk in een uniek ‘bedank’-shirt’, om op die manier stil te staan bij iedereen die op zijn of haar manier heeft bijgedragen aan de strijd tegen het coronavirus. Feyenoord viert de start van de Eredivisie door de handen ineen te slaan met het Rotterdams Philharmonisch Orkest.

Ajax kweekt goodwill met afscheidscampagne Van de Beek

Het afscheid van Donny van de Beek liet Ajax niet onopgemerkt voorbijgaan. Net als bij de transfer van Frenkie de Jong naar FC Barcelona, tuigden de Amsterdammers voor de overgang van de middenvelder naar Manchester United een speciale campagne op. Onder de naam #DreamlikeDonny werden fans opgeroepen een afscheidsboodschap voor Van de Beek achter te laten. Daar werd massaal gehoor aan gegeven.

Pathé gaat Eredivisiewedstrijden uitzenden in tien bioscopen

Voetballiefhebbers kunnen dit seizoen terecht in de bioscoop om wedstrijden van hun favoriete club te bekijken. Pathé gaat in de tien steden waar een Eredivisieclub is gevestigd namelijk wekelijks duels van clubs uit die stad uitzenden. Het is voor het eerst dat de bioscoopketen wedstrijden uit de Eredivisie vertoont.

NBA-speler wil met verkoop eigen aandelen fan engagement veranderen

Basketballer PJ Washington Jr geeft fans de kans om mede-eigenaar te worden van zijn eigen investeringsbedrijf. De rookie van de Charlotte Hornets verkoopt aandelen voor minimaal 100 dollar per stuk en hoopt ruim een miljoen dollar op te halen.

Het laatste sportmarketingnieuws: TOTO wordt ook sponsor van vier vrouwenteams

In de week waarin duidelijk werd dat Everton en Aston Villa meer shirts verkopen sinds het stopzetten van de partnerships met gokbedrijven, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.