Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Active Esports Arena in SX Eindhoven brengt gaming en sport bij elkaar

Je eigen lichaam gebruiken om een game te spelen en virtuele punten te scoren. Dat is in het kort Active Esports. In Eindhoven is woensdag de eerste Active Esports Arena ter wereld geopend. PSV is een van de partners van dit initiatief en wil op deze manier bijdragen aan de vitaliteit van een nieuwe generatie.

Zo hoopt PSV de populariteit van Doan in Japan te verzilveren

Na Mexico wil PSV ook voet aan de grond krijgen in Japan. De komst van Ritsu Doan is aanleiding voor de Eindhovenaren om commercieel nadrukkelijker actief te worden op de Japanse markt. Door de recente toetreding van OTTO Work Force tot de sponsorpiramide van de club worden de mogelijkheden in Japan verder vergroot.

Het laatste sportmarketingnieuws: Bezoekersrecord Eredivisie Vrouwen voor PSV-Ajax

In de week waarin NBA-baas Adam Silver schatte dat de economische schade in China door de tweets van Houston Rockets algemeen directeur Daryl Morey ‘honderden miljoenen dollars’ is, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Heineken, KPN, Philips, SAP en Shell sponsoren Invictus Games Den Haag 2020

De Invictus Games Den Haag 2020 heeft vijf nieuwe grote partners gepresenteerd. Heineken, KPN, Philips, SAP en Shell zijn recent ‘Official Supporter’ geworden van het sportevenement, dat gehouden wordt van 9-16 mei 2020.

Het laatste sportmarketingnieuws: KNVB wil Champions League-finale vrouwen organiseren

In de week waarin het internationale technologiebedrijf Simac uit Veldhoven zich als hoofdsponsor verbond aan de Europese kampioenschappen veldrijden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

UEFA gaat samenwerking met Disney aan om meisjesvoetbal verder te ontwikkelen

De UEFA is een bijzondere samenwerking aangegaan met Disney om meer meisjes aan het voetballen te krijgen. De bekende Disney-film Incredibles 2 vormt de basis voor het ontwikkelingsprogramma Playmakers, waarin door middel van storytelling met bekende Disney-figuren meisjes wordt aangemoedigd meer te bewegen en voetballen.

Het laatste sportmarketingnieuws: RKC Waalwijk presenteert 'carnavalsshirt'

In de week waarin het coronavirus voor een tekort aan ijshockeysticks in de NHL zorgt, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Instagram en TikTok winnen aan populariteit

In de week waarin er plannen werden gesmeed voor een nieuwe golfcompetitie met een prijzenpot van 240 miljoen dollar, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Estavana Polman uitgeroepen tot Sportpersoonlijkheid van het Jaar 2019

Estavana Polman is maandag 27 januari 2020 tijdens het Sport & Media Nieuwjaarsdiner in hotel- en congrescentrum Papendal in Arnhem door de stichting Nederlandse Sport Pers verkozen tot NSP Sportpersoonlijkheid van het Jaar 2019. De 27-jarige handbalster was zelf aanwezig om de prijs in ontvangst te nemen. Polman treedt in de voetsporen van onder anderen Arjen Robben, Max Verstappen en Annemiek van Vleuten.

Michel Doodeman verkozen tot SPORTNEXT Sportjournalistieke Talent van het Jaar 2019

De jury van de SPORTNEXT Prijs voor het Sportjournalistieke Talent heeft Michel Doodeman van VICE Sports uitgeroepen tot dé belofte van het jaar 2019. Doodeman (22) combineert een Masterstudie Schrijven en Vertalen aan de VU Amsterdam met werk voor de website VICE Sports, waar hij verhalen over de sportcultuur schrijft. Tijdens het NSP Sport & Media Nieuwjaarsdiner in Arnhem werd ook bekend dat Frank Heinen Sportjournalist van het Jaar 2019 is.

Het laatste sportmarketingnieuws: Komst BeNeLiga weer dichterbij

In de week waarin de atleten van TeamNL hoorden dat ze in Tokio over een e-bike van Gazellen kunnen beschikken, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten

Het laatste sportmarketingnieuws: FC Groningen verliest bijna derde van sponsors

In de week waarin 3x3 ijshockey officieel werd geïntroduceerd in de Verenigde Staten, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

PSV sluit miljoenendeal met PUMA als nieuwe kledingsponsor

PSV heeft in PUMA een nieuwe kledingsponsor gevonden. Het Duitse sportmerk en PSV zijn een partnerschap overeengekomen dat beide partijen met ingang van het seizoen 2020-2021 voor minimaal vijf seizoenen aan elkaar verbindt. PUMA is de opvolger van Umbro, dat sinds 2015 sponsor was van PSV.

Drie marketingtips van NN Group

NN Group heeft de laatste jaren van zich doen spreken in de sportwereld. Het richtte met het NN Running Team het eerste professionele hardloopteam op, introduceerde de SmartMedal en gaf hardlopers een steuntje in de rug met de ‘hardloopsupporter’. Genoeg reden dus om het jaar fris in te gaan met drie marketingwijsheden van NN Group.

Het laatste sportmarketingnieuws: Spotify richt zich met eigen podcasts op sport

In de week waarin de kijkcijfers over 2019 in de VS duidelijk maakten dat de NFL nog steeds veruit de populairste kijksport is, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.