Remco Tervoort

Van mei 2016 tot medio 2022 Communitymanager bij Arko Sports Media van SPORTNEXT. Verder ook betrokken geweest bij onder andere Livescope en voorheen NU.nl. Inmiddels werkzaam als PR- en communicatieadviseur bij Koolhoven & Partners.

Volg Remco via:

LinkedIn
Twitter

Door Remco Tervoort

FC Utrecht en HORNBACH personaliseren stoelen in Stadion Galgenwaard

FC Utrecht verraste haar supporters tijdens de eerste thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle door de stadionstoelen van de seizoenkaarthouders te voorzien van een gepersonaliseerd naambordje. De activatie samen met bouwpartner HORNBACH was een eerbetoon aan de trouwe supporters.

WK Shorttrack komt in 2021 opnieuw naar Nederland

Nederland organiseert in 2021 wederom de wereldkampioenschappen shorttrack. Net als in 2017 is Rotterdam Ahoy de locatie voor het evenement. Het bid van de KNSB, in samenwerking met de gemeente Rotterdam en TIG Sports, kreeg van de internationale schaatsunie ISU de voorkeur boven Turijn.

Onderzoek bevestigt: interesse in vrouwensport neemt toe

We schrijven er hier op SPORTNEXT met enige regelmaat over: vrouwen in de sport. Anno 2018 krijgt de helft van de wereldbevolking nog steeds te weinig aandacht, maar er is een kanteling gaande. Er komen meer, mooie producten voor vrouwen op de markt en in de media én in beloning is meer gelijkheid tussen mannen en vrouwen die sporten. Dat blijkt onder meer uit een onderzoek van Nielsen Sports.

'Nike en Strava gaan consumenten dankzij apps en wearables nog veel beter begrijpen'

Een nieuwe generatie fitnessapps en wearables heeft gebruikers voorzien van persoonlijke, gedetailleerde en directe feedback over hun sportprestaties en gezondheid. En de devices stellen vrijwel alle grote sportmerken in staat meer data te verzamelen over hun klanten. Tijdens de SPORTNEXT Seminar ‘data en technologie in de sport’ op 5 november kijken we onder andere naar de huidige stand van zaken rond technologie en data en de impact hiervan op ons (sportieve) leven. Dr. Lukasz Piwek, één van de keynote speakers op het seminar, laat zijn licht alvast schijnen over de toekomst van fitnessapps en wearables.

Klassiekerweekend met Litmanen staat symbool voor nieuwe activatiestrategie Ziggo

Voor het tweede seizoen op rij geeft Ziggo Ajax-supporters de kans de Klassieker op een unieke manier te beleven. Ajax-legende Jari Litmanen zoekt namelijk twee huisgenoten voor zijn tijdelijke huisje in de Johan Cruijff Arena in Amsterdam. We spreken met Thomas Metz, Senior Sponsor Manager Sports bij Ziggo, over de activatie. "Een weekend doorbrengen met Litmanen is iets dat je nooit meer zult vergeten."

Zijn de Paralympische Spelen het best bewaarde sponsorgeheim in de sport?

Met een miljardenpubliek en talloze interessante verhalen zijn de Paralympische Spelen een droom voor elke marketeer. Toch laten veel (grote) merken het evenement én de invalidensport nog links liggen. Onterecht, oordeelt Duncan Blake, global director of brands van BP. De multinational is samen met Allianz momenteel nog de enige internationale partner van het Internationaal Paralympisch Comité (IPC).

Waar blijven branded podcasts in de sport?

Esports en maatschappelijke sponsoring: nog een wereld te winnen

AS Roma en Warner Bros; voetbal en entertainment komen nog dichter bij elkaar

Colin Kaepernick nieuw gezicht Nike: politiek statement en/of zakelijke beslissing?

Nieuwe huisstijl FOX Sports is eerbetoon aan Eredivisie-clubs en hun supporters

Mickelson en Woods spelen in rechtstreeks duel voor 9 miljoen dollar

Finaleweek in nieuwe opzet Davis Cup naar Rotterdam Ahoy?

Ajax en EA Sports ontwikkelen unieke propositie voor FIFA 19

Dit zijn de 16 kledingsponsors in de Eredivisie