Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Adidas viert 70-jarig jubileum met opening nieuw hoofdkantoor

Sportmerk adidas bestaat precies zeventig jaar. En dat werd afgelopen weekend groots gevierd met de opening van het nieuwe hoofdkantoor World of Sports in het Duitse Herzogenaurach. Met een festival voor de ruim 2000 werknemers werd het hypermoderne gebouw met sportterrein in gebruik genomen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Serena Williams bestbetaalde sportvrouw van 2019

In de week waarin bekend werd dat in Engeland komend seizoen alle wedstrijden van de Barclays FA Women’s Super League live worden uitgezonden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: FIFA breidt deelnemersveld WK vrouwen uit

In de week waarin de bal in Nederland weer is gaan rollen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Recordbedrag aan shirtsponsoring voor PL-teams

In de week waarin Liverpool een contentsamenwerking aanging met het Uninterrupted van LeBron James, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

SX organiseert tweede editie van de SX Stimuleringsprijs

SX organiseert op donderdag 3 oktober de tweede editie van de SX Stimuleringsprijs. Ambitieuze ondernemers die actief zijn op het kruispunt van sport, marketing en media krijgen de kans om zichzelf te presenteren en mee te dingen om de hoofdprijs: een werkplek in SX voor een jaar en €5.000,- mediabudget uit te geven bij Arko Sports Media.

Het laatste sportmarketingnieuws: Juventus ontbreekt in FIFA 20

In de week waarin Benfica een strategisch partnerschap afsloot met de San Francisco 49ers, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Paddy Power 'ontsponsort' Huddersfield Town en maakt statement

Toen Paddy Power de nieuwe shirts van Huddersfield Town presenteerde, zette zelfs de FA vraagtekens bij het sponsorlogo. Over de gehele voorkant van het shirt stond namelijk de merknaam. Het bleek om een PR-stunt van het Britse gokbedrijf te gaan, want in werkelijkheid pleit Paddy Power voor een volledig sponsorloos shirt middels de ‘Save Our Shirt’ campagne.

Vitesse wil samen met nieuwe hoofdsponsors Arnhem verder op de kaart zetten

Vitesse heeft in Nederlands Openluchtmuseum en Koninklijke Burgers’ Zoo twee nieuwe hoofdsponsors gevonden. De drie Arnhemse organisaties willen onder het motto ‘Dagje uit in Arnhem’ laten zien wat voor moois Arnhem te bieden heeft. De onthulling van de nieuwe samenwerking gebeurde op de Rijnkade en in combinatie met de presentatie van het Airborne-tenue.

De maatschappelijke kansen van gaming

Bedrijven en overheidsinstellingen breken het hoofd vaak over hoe te communiceren met jongeren. Traditionele media is uit den boze, e-mails komen tegenwoordig standaard in de spam-box en social media is ook niet altijd de oplossing. Toch zijn er slimme ondernemers die een middel op waarde schatten waar de jeugd zich massaal bevindt: gaming. Een interessante ontwikkeling, al weten veel bedrijven, gemeenten en onderwijsinstellingen nog niet hoe ze ermee om moeten gaan. Hieronder bespreken we twee interessante voorbeelden die aantonen hoe gaming van meerwaarde kan zijn.

Het laatste sportmarketingnieuws: Mediabestedingen in 2018 weer toegenomen

In de week waarin Silverstone bekendmaakte nog minimaal vijf jaar op de Formule 1-kalender te staan, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Dit was het WK vrouwenvoetbal op Twitter

Vier weken lang waren de schijnwerpers gericht op Frankrijk waar het wereldkampioenschap voor vrouwen plaatsvond. De OranjeLeeuwinnen zorgden voor enorm enthousiasme in binnen- en buitenland, maar kwamen in de finale net tekort tegen de Verenigde Staten. Ook op Twitter moesten de Oranjevrouwen het (logischerwijs) afleggen tegen hun Amerikaanse collega’s. Dit was het WK vrouwenvoetbal op Twitter.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ajax werkt aan positionering met succeswensen voor De Jong

In de week waarin de Oranjevrouwen een kijkcijferrecord neerzette, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Racing Genk heeft primeur met onthulling nieuwe shirts in AR

De start van het nieuwe voetbalseizoen wordt door vrijwel iedere voetbalclub aangegrepen om nieuwe shirts te presenteren. De shirtpresentatie is uitgegroeid tot een manier om je als club te onderscheiden én het biedt een mooie mogelijkheid om via storytelling invulling te geven aan clubcultuur. Racing Genk pakt dit jaar uit en heeft een primeur; het is verantwoordelijk voor de eerste Augmented Reality Shirt Launch.

Het laatste sportmarketingnieuws: Almere City introduceert periode-sponsoring

In de week waarin Australië en Indonesië hun interesse toonden in de organisatie van het WK 2034, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Eredivisieclubs presenteren massaal nieuwe sponsors

De voorbereiding op het nieuwe seizoen is voor veel Eredivisieclubs begonnen. En net op tijd heeft een groot aantal clubs nieuwe sponsors gevonden. FC Groningen en RKC Waalwijk presenteerden deze week een nieuwe hoofdsponsor, terwijl Willem II een nieuwe rugsponsor vond. Daarnaast breidde Vitesse de bestaande samenwerking met Osonyq flink uit.