Artikelen

Studiereis Sponsorreport naar Seattle voor Sponsorship Mastery Summit

Seattle is een van de belangrijkste sportsteden in de Verenigde Staten. De stad aan de westkust heeft onder meer een NFL-team, MLB-team, NHL-team én MLS-team. Seattle is dus de ideale plek voor de studiereis van Sponsorreport in september, waarbij het bezoek aan het Sponsorship Mastery Summit centraal staat.

Hoe COVID-19 en duurzaamheid hun stempel drukken op merkactivaties

Na twee door COVID-19 geteisterde jaren kan ATPI Sports Events weer doen waar het goed in is: hospitality programma’s en guest experiences organiseren en faciliteren tijdens grote sportevenementen. Met onder meer de Champions League-finale in Parijs en het EK vrouwenvoetbal in Engeland staan er de komende periode meteen twee grote sportevents voor de deur. We spraken met Helen van Berkel (Managing Director Benelux & Canada Global Head of Events) en Niels Grevenstuk (Commercial Head of Global Sports Business) over de uitdagingen, kansen en toekomstplannen van ATPI Sports Events.

Onbekend maakt onbemind; de tweestrijd tussen voetbal en cryptocurrency

Wie vandaag de dag naar een wedstrijd in de Eredivisie kijkt en een blik werpt op de boarding ziet een veelvoud van aanbieders voorbijkomen. Van bekende gezichten die ook op het shirt prijken tot exotische namen die een graantje proberen mee te pikken. Allen met hetzelfde doel: meer zichtbaarheid creëren en de desbetreffende club financieel steunen. Maar wat nou als niemand je kent? Heeft het dan eigenlijk wel zin?

Sponsor Stories: Hoe Wastora en AZ samen de top bestormden

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Wastora en AZ.

Nederlandse Loterij keert recordbedrag uit aan sport en goede doelen

Nederlandse Loterij heeft in 2021 maar liefst 50,4 miljoen euro uitgekeerd aan de Nederlandse sport. In totaal draagt Nederlandse Loterij over 2021 een recordbedrag van 188 miljoen euro aan afdrachten af: behalve het bedrag voor de sport, gaat het hierbij om 118,4 miljoen euro voor de Nederlandse Staat en 19,2 miljoen euro aan achttien verschillende goede doelen. Dat blijkt uit de jaarcijfers die Nederlandse Loterij heeft gepubliceerd.

Het laatste sportmarketingnieuws: BetCity geen hoofdsponsor AZ, wel rugsponsor bij Vitesse

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Dit zijn de bestbetaalde sporters van 2022; Messi terug aan de top

Lionel Messi verkaste afgelopen zomer van FC Barcelona naar Paris Saint-Germain en ging er in salaris op achteruit. Dankzij extra commerciële inkomsten is de Argentijn toch de bestbetaalde sporter ter wereld. De aanvaller verdiende tussen 1 mei 2021 en 1 mei 2022 maar liefst 130 miljoen dollar (125 miljoen euro). De tien bestbetaalde atleten verdienden de laatste twaalf maanden wel iets minder dan vorig jaar.

TOTO is naamgever van het allereerste commerciële dartsteam

Vijf Nederlandse topdarters maken de komende drie jaar deel uit van een nieuw team. Raymond van Barneveld, Dirk van Duijvenbode, Michael van Gerwen, Danny Noppert en Vincent van der Voort komen onder de naam TOTO Dart Kings uit tijdens alle toernooien op de dartskalender.

Het laatste sportmarketingnieuws: Verbod op gokreclame in België, grote gevolgen voor sport

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Amerikaans consortium koopt Chelsea voor recordprijs in sport

Chelsea heeft met een Amerikaans consortium een akkoord bereikt over de verkoop van de voetbalclub. De groep die onder leiding staat van zakenman Todd Boehly betaalt ongeveer 3 miljard euro voor de overname. Het is de hoogste prijs ooit betaald voor een sportclub.

Waarom een openingsceremonie bij de Champions League géén slecht idee is

De finalisten van de Champions League zijn bekend. Honderden miljoenen voetbalfans kijken uit naar de wedstrijd op 28 mei tussen Liverpool en Real Madrid die gaat bepalen wie dit seizoen de meest begeerde voetbaltrofee van het internationale clubvoetbal wint. De komende weken wordt de spanning opgebouwd, maar het gaat dan vooral over de verwachtingen aangaande wat we op het veld te zien zullen krijgen. Want jammer genoeg zal er rondom de wedstrijd op media-, marketing- en entertainmentgebied veel minder te beleven zijn. Een gemiste kans.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ziggo steunt Ajax na 'passende maatregelen'

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nederlands team in The Ocean Race 2023 focust zich op toekomstige generaties

Voor de dertiende keer in de historie gaat er een Nederlandse boot deelnemen aan The Ocean Race, een van de meest prestigieuze zeilwedstrijden van de wereld. Het Nederlandse team zal met de naam Sailing Team NEXTGEN aan de start verschijnen. De campagne focust zich op toekomstige generaties.

Het laatste sportmarketingnieuws: Vandaag Inside verliest sponsors en stopt na uitspraken Derksen

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Snelle voor één wedstrijd hoofdsponsor van Go Ahead Eagles, RKC speelt voor Villa Pardoes

Go Ahead Eagles speelt aanstaande zondag de thuiswedstrijd tegen Vitesse met een bijzondere hoofdsponsor. Snelle is voor één duel te zien op het tenue van de Eredivisionist. De artiest vraagt via het hoofdsponsorschap aandacht voor de strijd tegen de ziekte van Batten. RKC Waalwijk speelt dit weekend eveneens in een bijzonder tenue om geld in te zamelen voor Villa Pardoes.