Luc Keersmaekers

Sinds 2020 werkzaam bij Arko Sports Media en vanaf september 2022 als Community Manager van SPORTNEXT. Ook actief voor de KNVB en de KNGU.

Door Luc Keersmaekers

Decathlon verandert naam in ‘Nolhtaced’ en gaat omgekeerd winkelen

Op 10 oktober pronkte op drie Decathlon-panden in België plotseling het woord ‘Nolhtaced’. In Gent, Evere en Namen stond de naam van de sportwinkel doodleuk achterstevoren. Een foutje bij het vervangen van de witte letters? Nee! Het blijkt een stunt waarmee Decathlon een maand lang het omgekeerd winkelen aanbiedt: de sportwinkel koopt tweedehands, niet (meer) gebruikte sportkledij terug, herstelt het en verkoopt de kleren vervolgens (met garantie) door. Hiermee wil Decathlon hergebruik aanmoedigen en de koopkracht verhogen.

Eerste editie SportNXT-congres smaakt naar meer

Op vrijdag 30 september vond de eerste editie plaats van SportNXT, hét sportmarketingcongres van Nederland. Het evenement werd georganiseerd door Arko Sports Media, Techonomy, Markteffect, de provincie Gelderland en de Nevobo en vond plaats in het GelreDome te Arnhem, waar de congresbezoekers ‘s avonds nog de WK Volleybalwedstrijd Nederland-België mochten bijwonen.

World Padel Tour Amsterdam Open maakt iets los in Nederland

In razend tempo is padel uitgegroeid tot een van de grootste sporten ter wereld. Ook in ons eigen land is de opmars spectaculair. Als bevestiging van de groei kan Nederland van 28 september tot en met 2 oktober voor het eerst kennismaken met de absolute wereldtop, wanneer de World Padel Tour neerstrijkt in Amsterdam. ’s Wereld beste spelers zullen hun kunsten vertonen, toekomstige spelers inspireren en nog meer fans creëren. Het is dan ook geen verrassing dat grote partners hun weg hebben gevonden naar het toernooi dat georganiseerd wordt door Triple Double, Golazo Sports en DEUX Agency.

Betaald voetbal wil geen totaalverbod op sponsoring door online kansspelaanbieders

De KNVB, Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en FBO (Federatie van Betaald Voetbal Organisaties) kunnen zich niet vinden in het besluit om sportsponsoring door online kansspelaanbieders per 1 januari 2025 volledig te verbieden. Een andere regelgeving en alternatieven om de risico’s van het online gokken te beperken, in plaats van een totaalverbod, bieden volgens de sector juist (commerciële) kansen.